اخبار
1399/6/22 شنبه
نشست تخصصی
نشست تخصصی ریشه‌های تورم و گرانی در اقتصاد ایران

.

نشست تخصصی ریشه‌های تورم و گرانی در اقتصاد ایران برگزار شد
نشست تخصصی ریشه‌های تورم و گرانی در اقتصاد ایران به همت انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه پیام نور گناوه  به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهر، دکتر علی کیانی عصر دوشنبه در این نشست با تشریح مکاتب اقتصادی و اهمیت سیاست پولی عنوان کرد: علت اصلی افزایش تورم در کشور در حال حاضر افزایش حجم نقدینگی است و علت اصلی افزایش نقدینگی کسری بودجه، نا ترازی بانک‌ها و افزایش ذخایر خارجی بانک مرکزی است، گرچه دلایل ساختاری و تحریم‌ها و بیماری کرونا نیز باعث تورم شده است.

استاد اقتصاد دانشگاه پیام نور استان بوشهر ابراز داشت: تورم پدیده چند بعدی و چند علتی است لذا برای حل مشکل اقتصاد ایران نمی‌شود یک نسخه پیچید.

وی با اشاره بر اینکه مشکل اقتصاد ایران ساختاری است گفت: یک اقتصاد نفتی، رانتی، انحصاری، دولتی که در بخش‌های مختلفی مانند بخش بانکی و مالیاتی دچار مشکل بوده و سهم اقتصاد زیرزمینی نیز در آن بالاست که حل هر کدام از اینها نیازمند زمان و اولویت بندی و لذا یک شب قابل حل نخواهد بود.

پژوهشگر اقتصادی افزود: برای بهبود وضع اقتصادی؛ باید همه اقدامات در خدمت افزایش توان تولیدی کشور و افزایش قدرت رقابت تولید کننده داخلی در بازار خارجی باشد.

وی تصریح کرد: با عملی شدن این اقدام اتکا به نفت کاهش پیدا کرده و درآمدهای مالیاتی و ارزی دولت افزایش خواهد یافت و بدین ترتیب و با بهبود محیط کسب و کار، سرمایه گذاری و رشد اقتصادی و به دنبال آن اشتغال افزایش پیدا خواهد کرد.

عصمت السادات حسینی دبیر انجمن علمی حسابداری دانشگاه پیام نور گناوه در ابتدای این نشست گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی مردم مساله اقتصادی و گرانی و نگرانی‌ها از آینده اقتصادی است.

وی افزود: در این نشست به تحلیل این وضعیت اقتصادی کشور پرداخته می‌شود.

در پایان این نشست دکتر کیانی به سوالات دانشجویان پیرامون مسائل مختلف اقتصادی پاسخ داد.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر